Search Velvet's Blog

Miaow, My Virtual Kitten

Saturday, November 23, 2013

To Florence XD

Haha yea it's a post for you Flo. I'm not going to talk about you, I'm just fulfilling your request! Guys, remember I mentioned Natalie and I were working on a novel previously? Flo asked to read it, so I'll post some of it here. The main reason I'm doing this is because I have a piano lesson at 4.30 so I am really short of time to post a proper post so I'll just upload the novel from my computer haha to save time!

I think the story is actually a bit lame. So I'll just post a short sector to avoid boring you guys out. Please leave comments to tell me what you think of it! Don't expect too much.



父王,敢问为什么要相信吟长公主殿下的话?”漠虽依旧有礼恭敬,眼神中的不甘、神情中的不服、语气中的质问,却是难以掩饰的。
现任的王定定地看着自己的女儿。“吟她说得没错,你不要被艾旸骗了!最好离陵堞也远一点,无论外头是怎么传,你记住他始终是其一王位候选者,也是你的敌对者!”
回应他的,是冷笑。“那吟呢?她,才是最想害我的吧?!”
平淡的句子,却引起了父亲的暴怒。“休得无礼!她是你的大堂姐,你这是什么态度!愈发不像话了这是!”
“呵,是吗?艾旸及陵堞,还算是我的表哥呢。我真不明白,为什么,为什么每次都要掩护吟?!从小到大,我从不被允许说她的坏话,无论她对我怎么样,我都得忍气吞声,尤其在面前得装出恭敬的样子,就连回宫了也不能发脾气,否则就有一堆批评等着我!我告诉我彻彻底底受够了!父,如果你口口声声说是为我好,那拜托先看清楚到底是谁要害我吧?”连之前勉强逼出来最后一丝的有礼恭敬都消失得一干二净,大殿的门在这位不满情绪破了表的公主身后重重地摔上。
王座上的人儿幽幽地叹了一口气。是,他是这世界的王,可他也是个父亲,却又是个弟弟;王这身份要求他不偏袒任何一位王位候选者,可天下哪位父母不会偏爱自己的孩子、哪对兄弟之间没有情感?他又何尝不知道多年来漠和吟之间的暗潮汹涌,可…… 上一代的恩怨,无论如何还是波及到了他们的孩子吗?他长久以来的介入,究竟是否有他要的结果,抑或仅是令事态更糟?也许,过往的事物的阴影,注定永远如鬼魅般笼罩,挥之不去!他,也无能为力了。


p.s. Some parts of the story are set in the modern world, so not all are so lame! Apparently this part is NOT modern. :0

No comments:

Post a Comment